Flygbiljetter
(Serviceavgift & Avbokning & Ombokning & Återbetalning)
- Reservationstid: Reservationstiden är endast 15 minuter, därefter kan priset ändras.
- Bekräftelse och kontroll: När biljettbekräftelsen skickas till passageraren är det passagerarens ansvar att kontrollera att namn och datum är korrekta. Om du upptäcker fel i namn eller datum måste du omedelbart kontakta oss annars kunden står på extra kostnader för nya ändringar.
- Biljettbekräftelse: Biljettbekräftelse innebär att du har fått en plats på flyget och det finns ingen möjlighet att ändra den. Kontrollera alltid uppgifterna direkt vid mottagandet.
- E-biljett: Det kan ta upp till 72 timmar att få e-biljetten från flygbolaget.
- Flygstatus och förseningar: Passageraren ansvarar själv för att kontrollera eventuell inställd eller försenad avgång direkt med flygplatsen eller flygbolaget. Om vi får information via e-post vidarebefordrar vi den till passageraren.
- Vid köp av flygbiljett online utan support tar vi ut en serviceavgift på 2% till 5% av biljettpriset (per person).
- Vid köp av flygbiljett via telefon eller WhatsApp, där vi hjälper till att hitta och boka biljetten, tar vi ut en serviceavgift på 10% till 15% av biljettpriset (per person).
- Om biljetten köps via en "Reseleverantör" eller annan tredje part gäller deras avboknings- och återbetalningsregler. samt vår serviceavgift (2% till 5% online eller 10% till 15% via telefon/WhatsApp)
- Om flygbolaget ställer in flyget återbetalas endast det belopp som flygbolaget återbetalar, minus vår serviceavgift och en återbetalningsavgift på 390 kr.
- Om flygbiljetten är köpt via "Reseleverantör" gäller deras återbetalningsregler om hur behandlar vår ärendet.
- Vi återbetalar omgående efter att avbokning har bekräftats, även om flygbolaget ännu inte har återbetalat till oss.
- Vid ombokning eller avbokning som kräver extra handläggning kan ytterligare avgifter tillkomma.
- Serviceavgifter är alltid icke-återbetalningsbara.
Bra att veta: Vi är en resebyrå som säljer biljetter till dig som kund, vi är inte flygbolaget. Vi är en mellanhand mellan dig och flygbolaget/reseleverantören. Vi tar ut en serviceavgift per person.
vår service avgift täcker din ärendehantering inklusive all nödvändig kommunikation och administrativt arbete med flygbolaget och andra reseleverantörer, papperarbete och osynligt icke-återbetalningsbar avgifter som vi betalar till banken for
varje överföringar, betalningar via swish, klarna och mm.